• WHAT’S DELUXE
  • FASHION
  • BEAUTY
  • PERISCOPE
  • VIPARADE
  • DECO
  • TRAVELLING
  • TASTE & STYLE
  • INTERVIEW
  • GOODLIFE
  • DESIGN
  • DELUXE ARCHIVE
  • Contact
Deluxe
  • WHAT’S DELUXE
  • FASHION
  • BEAUTY
  • PERISCOPE
  • VIPARADE
  • DECO
  • TRAVELLING
  • TASTE & STYLE
  • More…
    • INTERVIEW
    • GOODLIFE
    • DESIGN
    • DELUXE ARCHIVE

GOODLIFE, TASTE & STYLE

Νέα έρευνα της Cookpad για τις μαγειρικές συνήθειες των Ελλήνων!

DELUXE Magazine 21 Οκτωβρίου 2022

Το μαγείρεμα στο σπίτι έχει συνδεθεί με μία οικονομικότερη, πιο υγιεινή και περισσότερο βιώσιμη διατροφή. Σύμφωνα με τον τέταρτο ετήσιο Παγκόσμιο Δείκτη Μαγειρικής, οι Έλληνες τρώνε 9.1 σπιτικά γεύματα κάθε εβδομάδα, σε σύνολο 14 γευμάτων (μεσημεριανών και βραδινών) συνολικά, σχεδόν ισάριθμα με τον παγκόσμιο μέσο όρο (9.8 γεύματα). 

Αυτό δείχνει μια νέα έρευνα της Cookpad, της παγκόσμιας πλατφόρμας συνταγών, που διενεργήθηκε από κοινού με την Gallup. Η έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι οι Έλληνες μεταξύ 15-24 ετών τρώνε τα περισσότερα σπιτικά μαγειρεμένα βραδινά γεύματα (4.5 ανά εβδομάδα), παραπάνω και από τις μεγαλύτερες σε ηλικία ομάδες, ωστόσο είναι και εκείνοι που μαγειρεύουν το λιγότερο σε όλο τον κόσμο, με μόνο 3.2 γεύματα ανά εβδομάδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο της γενιάς αυτής στα 5.3 γεύματα. Στη Λιθουανία (8.1 γεύματα ανά εβδομάδα), τη Μεγάλη Βρετανία (7.6 γεύματα) και τη Γερμανία (7.5 γεύματα), οι Gen Z’s μαγειρεύουν τουλάχιστον τέσσερα γεύματα περισσότερα κατά μέσο όρο απ’ ότι οι Έλληνες της ίδιας ηλικίας. Παρότι κατέχουν τη χαμηλότερη συχνότητα μαγειρέματος στην Ευρώπη, το 2018 οι Έλληνες ηλικίας 15-24 ετών μαγείρευαν μόνο 2.7 γεύματα την εβδομάδα, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 19% μέσα σε τέσσερα χρόνια. 

Περισσότεροι άντρες μαγειρεύουν στο σπίτι: Οι άνδρες στην Ελλάδα έχουν αυξήσει σημαντικά τη συχνότητα προετοιμασίας γευμάτων στο σπίτι, φτάνοντας πλέον τα 3.3 γεύματα την εβδομάδα, σε σύγκριση με 1.6 γεύματα το 2018, σημειώνοντας αύξηση που φτάνει το 106%. Σε παγκόσμια κλίμακα, οι άντρες μαγειρεύουν 21% περισσότερο, ετοιμάζοντας 4.7 γεύματα την εβδομάδα από 3.9 τέσσερα χρόνια πριν. Από την άλλη, οι γυναίκες στην Ελλάδα συνεχίζουν να ετοιμάζουν την πλειοψηφία των γευμάτων μέσα στην εβδομάδα (7 γεύματα κατά μέσο όρο), γεγονός που δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το 2018, όπου μαγείρευαν 6.9 γεύματα την εβδομάδα. Το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά στο μαγείρεμα και τον αριθμό των εβδομαδιαίων γευμάτων που ετοιμάζονται από τις γυναίκες σε σχέση με τους άντρες στην Ελλάδα ανέρχεται στα 3.7 γεύματα, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο, οι γυναίκες μαγειρεύουν 4 γεύματα περισσότερα απ’ ότι οι άντρες κατά μέσο όρο.  

Μεσημεριανό μαγείρεμα: Η Ελλάδα κατατάσσεται 6η στον κόσμο μεταξύ των χωρών που ετοιμάζουν περισσότερα μεσημεριανά γεύματα (3.2) απ’ ότι βραδινά (2), σύνολο 5.2 φρεσκομαγειρεμένα γεύματα κάθε εβδομάδα, ακριβώς πίσω από την Κροατία και την Σλοβενία. Το batch cooking και τα γεύματα που ετοιμάζονται από την οικογένεια και τους φίλους είναι συχνό φαινόμενο, αλλά οι Έλληνες υστερούν αρκετά σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους στο σπιτικό μαγείρεμα και φαγητό. Ο μέσος όρος των σπιτικά μαγειρεμένων γευμάτων σε εβδομαδιαία βάση ανέρχεται στα 7.8 στη Βόρεια, Νότια και Δυτική Ευρώπη, μια κατάταξη στην οποία ηγούνται η Λιθουανία, το Βέλγιο και η Νορβηγία. Οι Ευρωπαίοι τρώνε επίσης κατά μέσο όρο 10.7 γεύματα στο σπίτι, 1.5 περισσότερα απ’ ότι οι Έλληνες.  

Το σπιτικό μαγείρεμα κατακτά τις πόλεις: Μόνο το 30% των Ελλήνων δεν μαγειρεύει μεσημεριανό στο σπίτι σε μια μέση εβδομάδα, ενώ παράλληλα ο αριθμός των γευμάτων που μαγειρεύονται στο σπίτι στις πόλεις και τις αστικές περιοχές έχει αυξηθεί κατά 21% σε σύγκριση με το 2018, φτάνοντας κατά μέσο όρο τα 3.3 μεσημεριανά γεύματα εβδομαδιαία. Απεναντίας το μαγείρεμα στις αγροτικές περιοχές ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 2.9 σπιτικά μαγειρεμένα μεσημεριανά γεύματα ανά εβδομάδα. Επιπρόσθετα το σπιτικό μαγείρεμα αποτελεί ένα τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων: οι πληθυσμιακές ομάδες που αντιμετωπίζουν δυσκολία με το εισόδημά τους είναι εκείνες που μαγειρεύουν περισσότερο το μεσημέρι (3.4 μέρες την εβδομάδα), αύξηση της τάξης του 26% σε σχέση με το 2018. Παραδόξως, όσοι έχουν έναν άνετο τρόπο διαβίωσης μαγειρεύουν περισσότερα βραδινά γεύματα την εβδομάδα (+50% σε σχέση με το 2018), στα 2.5 γεύματα από 1.4. 

Η Στέλλα Τσάλα, Country Manager της Cookpad στην Ελλάδα δηλώνει: «Παρόλο που οι γυναίκες στην Ελλάδα εξακολουθούν να κρατούν τα σκήπτρα της αγοράς τροφίμων και της μαγειρικής στο σπίτι, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση στο μαγείρεμα στο σπίτι μεταξύ ανδρών, που ουσιαστικά μεταφράζεται ως ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι νέοι Έλληνες μεταξύ 15-24 ετών δεν μαγειρεύουν τόσο σε σύγκριση με τους νέους στις γειτονικές χώρες. Θα πρέπει να διδάξουμε τα παιδιά μας πώς να ετοιμάζουν σπιτικό φαγητό, όχι μόνο για τον άμεσο θετικό αντίκτυπο που θα έχει στη διατροφή τους, αλλά και για το καλό της κοινότητας που ζουν και του πλανήτη συνολικά στο μέλλον. Χαιρόμαστε για τον καθένα που επιλέγει να μαγειρέψει περισσότερο και να μοιραστεί τη γνώση του, καθώς έτσι βοηθάμε τους άλλους να μπουν στην κουζίνα, και να απολαύσουν κάτι που τελικά μας ενώνει όλους…το φαγητό». 

Μπορείτε να βρείτε την πλήρη έρευνα με τίτλο “A Global Analysis of Cooking Around the World” διαθέσιμη εδώ στα Αγγλικά.  

Τέλος, για να γιορτάσει την Παγκόσμια Ημέρα Φαγητού η Cookpad θα διοργανώσει το Σάββατο 15 Οκτωβρίου, στις 11:00 π.μ, την φιλανθρωπική εκδήλωση #ΕπιλέγωΝαΜαγειρεύω μαζί με την κοινωνική κουζίνα Ο Άλλος Άνθρωπος. Μαζί με την Cookpad, ο Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος, ιδρυτής της κοινωνικής κουζίνας, «Ο Άλλος Άνθρωπος» και η κοινότητα της Cookpad στην Ελλάδα, θα μαγειρέψουν και θα μοιράσουν φαγητό σε 500 συνανθρώπους που έχουν ανάγκη, καθώς επιλέγουμε να μαγειρέψουμε για όλους. 

Πηγή

George Siafis
Office Manager, Action Global Communications Greece 

  www.actionprgroup.com

Σχολιάστε εδώ Ακύρωση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αυτή η φόρμα συλλέγει το όνομά σας, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και το περιεχόμενό σας, ώστε να μπορούμε να παρακολουθούμε τα σχόλια που διατίθενται στον ιστότοπο. Για περισσότερες πληροφορίες, ελέγξτε την πολιτική απορρήτου μας.

Σχετικές αναρτήσεις

NOAM: Η premium lager που ήρθε να αλλάξει τους κανόνες του fine drinking από την KAFEA TERRA

Μια κόκκινη συμφωνία γαστρονομίας και οίνου έρχεται στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία

Όχι, δεν είναι ξεπερασμένη αξία ο Σεβασμός.

“Il Giardino Segreto” στο ATRIUM του Alexander’s Lounge. Αυθεντικές ιταλικές γεύσεις al fresco με φρέσκια πίτσα, ζυμαρικά και ένα φυσικό συστατικό-έκπληξη.

41 πράγματα που μας φέρνουν ευτυχία τον Ιούλιο!

Φιλανθρωπικό Gala – Δείπνο από την Lifeline Hellas στο Manko Athens

#Insta...moments

16
1
ΟNCE IN MYKONOS: Η ΚΥΚΛΑΔΙΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ! Κοινό μυστικό των εκλεπτυσμένων ταξιδιωτών και των εραστών της Μυκόνου, το Once In Mykonos Luxury Resort που άνοιξε πρόσφατα τις πύλες του, έχει ήδη καταφέρει να καταχωρηθεί διεθνώς ως ένα από τα πιο hot ονόματα ξενοδοχείων στο κοσμοπολίτικο νησί των Κυκλάδων. Στην προνομιακή περιοχή του Ορνού και μόλις δύο χιλιόμετρα από το φημισμένο nightlife της Χώρας, το υπερσύγχρονο ξενοδοχείο 5 αστέρων μοιάζει με «καταφύγιο» για τον επισκέπτη που επιθυμεί να συνδυάσει την ξέφρενη, κοσμική ζωή του νησιού με στιγμές απόλυτης χαλάρωσης και ηρεμίας. Το Once In Mykonos Luxury Resort πρόκειται για το νέο απόκτημα της γνωστής αλυσίδας Louis Hotels, σε συνεργασία με την εταιρεία hotel management Trésor Hospitality, που διαχειρίζεται ήδη περισσότερα από 10 ξενοδοχεία στην Ελλάδα. @onceinmykonos #mykonos #greece #2022 #onceinmykonos #louishotels #hotel #resort #greek #greekislands #aegean #sea #deluxemagazine #deluxemagazinegr #deluxe #top #5star #5starhotel
ΟNCE IN MYKONOS: Η ΚΥΚΛΑΔΙΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ! Κοινό μυστικό των εκλεπτυσμένων ταξιδιωτών και των εραστών της Μυκόνου, το Once In Mykonos Luxury Resort που άνοιξε πρόσφατα τις πύλες του, έχει ήδη καταφέρει να καταχωρηθεί διεθνώς ως ένα από τα πιο hot ονόματα ξενοδοχείων στο κοσμοπολίτικο νησί των Κυκλάδων. Στην προνομιακή περιοχή του Ορνού και μόλις δύο χιλιόμετρα από το φημισμένο nightlife της Χώρας, το υπερσύγχρονο ξενοδοχείο 5 αστέρων μοιάζει με «καταφύγιο» για τον επισκέπτη που επιθυμεί να συνδυάσει την ξέφρενη, κοσμική ζωή του νησιού με στιγμές απόλυτης χαλάρωσης και ηρεμίας. Το Once In Mykonos Luxury Resort πρόκειται για το νέο απόκτημα της γνωστής αλυσίδας Louis Hotels, σε συνεργασία με την εταιρεία hotel management Trésor Hospitality, που διαχειρίζεται ήδη περισσότερα από 10 ξενοδοχεία στην Ελλάδα. @onceinmykonos #mykonos #greece #2022 #onceinmykonos #louishotels #hotel #resort #greek #greekislands #aegean #sea #deluxemagazine #deluxemagazinegr #deluxe #top #5star #5starhotel
30
4
Νέο summer issue Deluxe❤️ Ιούλιος - Αύγουστος 2022! #deluxe #deluxemagazine #deluxemagazinegr #amazing #new #issue #2022 #summer #πρεβεζα #κονιτσα #greece #mykonos #beauty #fashion #photo #sea #top #july #august #stefaniafrangista @stefaniafrangista
Νέο summer issue Deluxe❤️ Ιούλιος - Αύγουστος 2022! #deluxe #deluxemagazine #deluxemagazinegr #amazing #new #issue #2022 #summer #πρεβεζα #κονιτσα #greece #mykonos #beauty #fashion #photo #sea #top #july #august #stefaniafrangista @stefaniafrangista
41
2
Στην καρδιά του Παρισιού, στο επιβλητικό Monnaie de Paris 1775, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Ιουλίου, η φαντασμαγορική παρουσίαση της Χειμερινής συλλογής 2022 – 2023, της διεθνώς καταξιωμένης Celia Kritharioti, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας υψηλής ραπτικής που πραγματοποιείται στο Παρίσι. @celiakritharioti @hoskelsa @annadellorusso #celiakritharioti #hoskelsa #annadellorusso #deluxemagazine #deluxemagazinegr #deluxe #2022 #2023 #winter #paris #france #amazing #monnaie #monnaideparis #fashion
Στην καρδιά του Παρισιού, στο επιβλητικό Monnaie de Paris 1775, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Ιουλίου, η φαντασμαγορική παρουσίαση της Χειμερινής συλλογής 2022 – 2023, της διεθνώς καταξιωμένης Celia Kritharioti, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας υψηλής ραπτικής που πραγματοποιείται στο Παρίσι. @celiakritharioti @hoskelsa @annadellorusso #celiakritharioti #hoskelsa #annadellorusso #deluxemagazine #deluxemagazinegr #deluxe #2022 #2023 #winter #paris #france #amazing #monnaie #monnaideparis #fashion
17
Ο οίκος CAROLINA HERRERA παρουσιάζει τη νέα “NUDE COUTURE COLLECTION”! Εμπνευσμένη από τη μίνιμαλ αισθητική των 90s, η νέα συλλογή της Herrera Beauty είναι συνυφασμένη με την ανεπιτήδευτη λάμψη, η οποία αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τη φυσική ομορφιά κάθε γυναίκας. @carolinaherrera #carolinaherrera #beauty #nude #collection #couture #deluxe #deluxemagazine #deluxemagazinegr #amazing #women #90s #natural #2022
Ο οίκος CAROLINA HERRERA παρουσιάζει τη νέα “NUDE COUTURE COLLECTION”! Εμπνευσμένη από τη μίνιμαλ αισθητική των 90s, η νέα συλλογή της Herrera Beauty είναι συνυφασμένη με την ανεπιτήδευτη λάμψη, η οποία αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τη φυσική ομορφιά κάθε γυναίκας. @carolinaherrera #carolinaherrera #beauty #nude #collection #couture #deluxe #deluxemagazine #deluxemagazinegr #amazing #women #90s #natural #2022
27
2
Η μαγευτική παρουσίαση της Συλλογής Υψηλής Ραπτικής του κορυφαίου Έλληνα σχεδιαστή Βασίλη Ζούλια για τον Χειμώνα 2022-2023 πραγματοποιήθηκε στη σκιά του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης, στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου, τη Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022, για τη στήριξη των σκοπών της Επιτροπής ELPIDA Youth του «Σωματείου ΕΛΠΙΔΑ-Σύλλογος Φίλων Παιδιών με καρκίνο».Τα ευφάνταστα κοσμήματα του Pericles Kondylatos στόλισαν με μοναδικό τρόπο για μία ακόμα φορά την collection. Οι παριστάμενοι εντυπωσιάστηκαν από την μοναδική ατμόσφαιρα, τις κομψές δημιουργίες του Βασίλη Ζούλια και τα πρωτότυπα κοσμήματα του Περικλή Κονδυλάτου με έμπνευση από την αρχαιότητα. @vzoulias @pkondylatos @pericleskondylatos #deluxemagazine #deluxemagazinegr #fashion #2022 #winter #2022 #2023 #greece #athens #elpida #zoulias #show #collection #acropolis #studiopanoulis #pericleskondylatos @studio_panoulis
Η μαγευτική παρουσίαση της Συλλογής Υψηλής Ραπτικής του κορυφαίου Έλληνα σχεδιαστή Βασίλη Ζούλια για τον Χειμώνα 2022-2023 πραγματοποιήθηκε στη σκιά του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης, στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου, τη Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022, για τη στήριξη των σκοπών της Επιτροπής ELPIDA Youth του «Σωματείου ΕΛΠΙΔΑ-Σύλλογος Φίλων Παιδιών με καρκίνο».Τα ευφάνταστα κοσμήματα του Pericles Kondylatos στόλισαν με μοναδικό τρόπο για μία ακόμα φορά την collection. Οι παριστάμενοι εντυπωσιάστηκαν από την μοναδική ατμόσφαιρα, τις κομψές δημιουργίες του Βασίλη Ζούλια και τα πρωτότυπα κοσμήματα του Περικλή Κονδυλάτου με έμπνευση από την αρχαιότητα. @vzoulias @pkondylatos @pericleskondylatos #deluxemagazine #deluxemagazinegr #fashion #2022 #winter #2022 #2023 #greece #athens #elpida #zoulias #show #collection #acropolis #studiopanoulis #pericleskondylatos @studio_panoulis
10
Νέο Maybelline New York Super Stay Vinyl Ink Lipstick! @maybelline #maybelline #new #super #stay #vinyl #ink #lipstick #beauty #deluxe #deluxemagazine #deluxemagazinegr #newyork
Νέο Maybelline New York Super Stay Vinyl Ink Lipstick! @maybelline #maybelline #new #super #stay #vinyl #ink #lipstick #beauty #deluxe #deluxemagazine #deluxemagazinegr #newyork
Deluxe
Πολυτέλεια δεν είναι το αντίθετο της ανέχειας, είναι το αντίθετο της χυδαιότητας
- Coco Chanel -
  • Home
  • Terms of use
  • Privacy policy
  • Cookie policy
  • Contact
© 2025 - Deluxe. All Rights Reserved.