• WHAT’S DELUXE
  • FASHION
  • BEAUTY
  • PERISCOPE
  • VIPARADE
  • DECO
  • TRAVELLING
  • TASTE & STYLE
  • INTERVIEW
  • GOODLIFE
  • DESIGN
  • DELUXE ARCHIVE
  • Contact
Deluxe
  • WHAT’S DELUXE
  • FASHION
  • BEAUTY
  • PERISCOPE
  • VIPARADE
  • DECO
  • TRAVELLING
  • TASTE & STYLE
  • More…
    • INTERVIEW
    • GOODLIFE
    • DESIGN
    • DELUXE ARCHIVE

PERISCOPE

«Η Φαλακρή Τραγουδίστρια» του Ιονέσκο επιστρέφει στη σκηνή της Φρυνίχου του Θεάτρου Τέχνης

DELUXE Magazine 22 Οκτωβρίου 2019

Μετά από έναν σύντομο επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων την περσινή χρονιά, «Η φαλακρή τραγουδίστρια» επανέρχεται στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν. Το αριστούργημα του Ευγένιου Ιονέσκο, που σκηνοθέτησε η Σοφία Μαραθάκη, ανεβαίνει ξανά τον Οκτώβριο στη Σκηνή της Φρυνίχου για λίγες παραστάσεις.

Γραμμένο το 1948, το έργο «Η φαλακρή τραγουδίστρια» καθιερώνει ουσιαστικά το Θέατρο του Παραλόγου, καταρρίπτοντας όλους τους συμβατικούς κανόνες τις κλασικής δραματουργίας. Περιγράφοντας με παράδοξο τρόπο την τυποποιημένη καθημερινότητα της αστικής κοινωνίας, ο Ευγένιος Ιονέσκο αποκαλύπτει την ανεπάρκεια της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας και επιτίθεται σε έναν κόσμο που μοιάζει να έχει χάσει τη μεταφυσική του διάσταση.

Ο κύριος και η κυρία Σμιθ υποδέχονται τον κύριο και την κυρία Μαρτέν μέσα στο εγγλέζικο αστικό σαλόνι τους. Όλοι μαζί προσπαθούν να διασκεδάσουν την ανία τους καταφεύγοντας σε κοινοτοπίες, όταν εισβάλλει ο Αρχηγός της Πυροσβεστικής, ο οποίος βρίσκεται σε μυστική αποστολή. Παράλληλα, η υπηρέτρια του σπιτιού, η Μαίρυ, φαντασιώνεται πως είναι ο Σέρλοκ Χολμς κι απαγγέλει αυτοσχέδια ποιήματα.

Αιχμάλωτοι της συνήθειας, των άσκοπων γλωσσικών επαναλήψεων και των επιφανειακών σχέσεων, οι ήρωες του Ιονέσκο χαρακτηρίζονται από παντελή έλλειψη πνευματικότητας και συναισθηματικής νοημοσύνης, θύματα ενός κοινωνικού συστήματος που τους οδηγεί στη λήθη και τον πνευματικό αφανισμό.

Η φαλακρή τραγουδίστρια ανεβαίνει για πρώτη φορά στο Θέατρο Τέχνης το 1961 σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν και μετάφραση του Κώστα Σταματίου, φέρνοντας το αθηναϊκό κοινό σε επαφή με την πρωτοποριακή ευρωπαϊκή θεατρική γραφή της εποχής.

Με όχημα τη νέα μετάφραση της Δήμητρας Κονδυλάκη, η Σοφία Μαραθάκη και η Ομάδα Θεάτρου Ατονάλ επιχειρούν να ανακαλύψουν εκ νέου το παράλογο σύμπαν του έργου, αντιμετωπίζοντας το ως «οικοδόμημα καταστροφής» που σιγά- σιγά καταρρέει αφήνοντας να φανούν η πλήξη, η μοναξιά και η γελοιότητα που χαρακτηρίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο.

Μετάφραση: Δήμητρα Κονδυλάκη
Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη
Συνεργάτης δραματολόγος: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σκηνικό- Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Μουσική: Βασίλης Τζαβάρας
Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη
Επιμέλεια κομμώσεων: Χρόνης Τζήμος
Κατασκευή κοστουμιών: Γιώργος Παρλιάρος, Ελένη Μελισσού
Φωτογραφίες: Andrea Bonetti
Καλλιτεχνική συνεργασία: Εύα Μαραθάκη
Εκτέλεση παραγωγής: POLYPLANITY Productions/Γιολάντα Μαρκοπούλου & Βίκυ Στρατάκη

Διανομή :

Κος Σμιθ: Μάριος Παναγιώτου
Κα Σμιθ: Φωτεινή Παπαχριστοπούλου
Κος Μαρτέν: Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου
Κα Μαρτέν: Μαρία Παρασύρη
Μαίρυ: Σοφία Μαραθάκη
Ο Αρχηγός της Πυροσβεστικής: Κωνσταντίνος Μωραἴτης

Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος.

Από 21 Οκτωβρίου έως 3 Δεκεμβρίου

Δευτέρα-Τρίτη 21.00

Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν – Φρυνίχου
Φρυνίχου 14, Πλάκα
Τηλ. 210-3222464, 210-3236732

Tags: Ευγένιος Ιονέσκο, Η Φαλακρή Τραγουδίστρια, Θέατρο του Παραλόγου, Σοφία Μαραθάκη, Φρυνίχου

Σχολιάστε εδώ Ακύρωση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αυτή η φόρμα συλλέγει το όνομά σας, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και το περιεχόμενό σας, ώστε να μπορούμε να παρακολουθούμε τα σχόλια που διατίθενται στον ιστότοπο. Για περισσότερες πληροφορίες, ελέγξτε την πολιτική απορρήτου μας.

Σχετικές αναρτήσεις

Pop Up Color Ladies΄ Dinner για τον ερχομό της άνοιξης από την Ελένη Αντωνιάδου!

Έκθεση «ReThinking Ταυτότητες: Φύλο, Διαφορετικότητα, Διακρίσεις» στο ΜΚΤ!

Goodbye, Lindita – Από 29 Μαρτίου στην Πειραιώς 260, Χώρος Β

Το αριστούργημα του Χένρικ Ιψεν, Βρυκόλακες, επανέρχεται στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου!

Οι γκαλερί της Αθήνας σε μια εικαστική έκθεση στα Brown Ηotels!

Gabor Maté – Όταν το σώμα λέει όχι – Το κόστος του κρυφού στρες!

#Insta...moments

Deluxe
Πολυτέλεια δεν είναι το αντίθετο της ανέχειας, είναι το αντίθετο της χυδαιότητας
- Coco Chanel -
  • Home
  • Terms of use
  • Privacy policy
  • Cookie policy
  • Contact
© 2023 - Deluxe. All Rights Reserved.
Το DELUXE Magazine χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεσαι τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα για την πολιτική απορρήτου μας